Zgodbo Della Spina smo začeli pisati pred dobrimi tremi leti. Ko se ozremo nazaj, ugotovimo, da smo doslej pravzaprav samo eno leto delali v običajnih razmerah. Odkar je leta 2020 koronavirus spremenil svet, nič ni tako, kot je nekdaj bilo.

Naš poslovni model je osnovan na ideji neposrednega sodelovanja s tovarnami, brez posrednikov, zato lahko boljšo kakovost očal ponudimo za veliko nižjo ceno. A prav zaradi tega se je od leta 2020 marsikaj spremenilo. Sprva so se podrle naše začrtane logistične poti, nato so bili materiali razprodani več mesecev vnaprej, kasneje pa so imele tovarne toliko dela, da so se naročila zavlekla za več mesecev.

Ko je že skoraj zasvetila luč na koncu tunela in smo mislili, da bo pandemija postala le grenak spomin, pa se je vse začelo zelo dražiti. Pogosto se razlog za dvig cen ne skriva v dražjih surovinah, ampak se je nek produkt ali storitev podražil preprosto zato, ker se je lahko. Na enak način delujejo običajne optike, kjer so očala nerazumsko draga.

V Della Spini ne plavamo s tokom, ampak k reševanju težav pristopamo na družbeno odgovoren način. Brez floskul. Na trgu je namreč preveč podjetij, ki se imajo za družbeno odgovorna, v njihovih dejanjih pa se odseva popolno nasprotje.

Zato se zavezujemo, da v optiki Della Spina v naslednjih treh mesecih cen ne bomo dvignili. Ta način poslovanja bomo vsake tri mesece revidirali.

Kot podjetje dvig cen seveda že občutimo. Na to vpliva predvsem skoraj 20 odstotkov nižja vrednost evra v primerjavi z ameriškim dolarjem. Ker delamo brez posrednikov in sodelujemo neposredno s tovarnami, to pomeni, da smo vezani na vrednost ameriškega dolarja, torej toliko slabši menjalni tečaj prizadene naše poslovanje. Glede materiala so se nam cene dvignile samo za en asortiman leč, a ta strošek k sreči ni prevelik. Uspešno smo se ubranili tudi pred dvigom cen evropskega partnerja.

Torej so naši stroški višji, cene pa ostajajo enake?

Tako je. Naredili smo namreč tisto, k čemur bi moralo stremeti vsako podjetje. Zelo smo povečali število zadovoljnih strank. Te so namreč naši največji zagovorniki in ambasadorji, ki širijo dober glas o optiki Della Spina in nam tako omogočajo rast.

Kaj bi se lahko čez tri mesece spremenilo?

Vse naše cene bomo čez tri mesece ponovno preučili. Brez skrbi, verjetnost, da bi jih spremenili, je zelo majhna. Ena izmed stvari, ki bi na spremembo lahko vplivala, je vnovična slabitev evra v primerjavi z ameriškim dolarjem. Če se bo tečaj gibal okoli razmerja 1:1, bo to za naše poslovanje vzdržno.

Vala draginje z ohranjanjem nizkih cen ne bomo zaustavili, bomo pa tako dodali kamenček v mozaik fer podjetništva in družbene odgovornosti.